X:=”300″ and others
وجود پدیده‌ی X در زمان Û° (صÙر) اعلام می‌شود.
اما پدیده‌ی X در زمان ۱۰ مشاهده‌پذیر می‌شود.
واکنش به آن از زمان ۰ آغاز می‌شود.
تقاضا برای تاخیر در واکنش پیش از مشاهده‌پذیری به چیزهای مختلÙÛŒ (از کاهلی گرÙته تا خیانت) تعبیر می‌شود.
تقاضا برای مشاهده در زمان Û±Û± با چشم‌پوشی یا مقاومت مواجه می‌شود: نیازی نیست! (شاید هم بدتر) (آمار: از Û±Û¸ نمونه، Û´ نمونه مایل به مشاهده بودند، Û² نمونه مخال٠بودند، Û±Û² نمونه Øتی پاسخ هم ندادند – Ùˆ بگذاریم من تÙسیر نکنم Ùˆ هم‌بستگی‌ی متغیرها را نیز بیان نکنم).
هیچ چیزی این وسط مشاهده نشده است.
واکنش‌هایند که پراکنده می‌شوند.
—
پدیده‌ای شبیه به این در Û±Û² Ùروردین یک سال‌ای رخ داد. به خاطر دارم مردم دسته دسته نظر می‌دادند بدون این‌که مشاهده کرده باشند.
خیلی‌ها باور دارند که دست٠کم نتیجه‌ی انتخاب آن روز بهینه نبوده است.
—
عیب است؟! اجتناب ناپذیر است؟ قابل تغییر است؟
Û°.Û· – Û°.Û´ – Û°.Û¹
—
نباید ساده‌انگارانه چنین نوع رÙتارهایی را Ù†ÙÛŒ کنم. به‌تر آن است Ú©Ù‡ ببینم:
-چرا چنین رÙتارهایی رخ می‌دهد؟
-چرا این نوع رÙتارها (Ú©Ù‡ اسم‌اش را شاید بتوان گذاشت “پیش‌قضاوت”) چندان مناسب نیست.
به هر Øال زیر سوال‌بردن یک رÙتار ساده‌تر از تØلیل آن است، Ùˆ اØتمالا Ú©Ù… Ùایده‌تر.
اما گاهی واکنش مخال٠نشان‌دادن لازم است – چاشنی‌ی تندی برای بازگشت به متعالی. Ú©Ù… پیش آمده تØلیل‌ها به طور مستقیم تغییر اجتماعی ایجاد کنند. هدÙ‌ام تغییر اجتماعی است؟ بله!
7 thoughts on “X:=”300″ and others”
رای دادن Ú©Ù‡ از کارهای مدنی این جماعته! دسته دسته آدم کشته شد Ùˆ کسی Ùکر نکرد Ùˆ اعتراضی نبود چون خدا به جای مردم Ùکر کرده بود Ùˆ دستور داده بود!
ای ول! این دقیقاً همون طرز توجیØته Ú©Ù‡ خیلی جالبه. Ùˆ مختص خودته.
نمی دونم چطور یکی استدلال Ù…ÛŒ کنه Ùیلم رو ندیده، نمی خواد هم ببینه، اما باهاش مخالÙت Ù…ÛŒ کنه، چون به نظرش منطقیه!
kheili jeleb bud, kamelan movafegham!!! o
من هم کاملا مواÙقم.
در ضمن جناب پاپ یه رهنمودی هم بÙرمایند در این زمینه Ú©Ù‡ چرا ما با بعضی Ùیکشن های تاریخی مشکل داریم.
البته بعضی ها معتقدند Ú©Ù‡ کارهای مرØوم Øاتمی مثل هزاردستان Ùˆ Øاجی واشنگتن هم از این دست هستند.
اگر چنین باشد Ù…ÛŒ توان Ú¯Ùت ما با بعضی Ùیکشن های تاریخی هم مشکل نداریم.
خوشمان آمد!
ای شیخ، یه نگاهی به ملتمان بینداز. Ú†Ù‡ از خود دارند؟ Ú†Ù‡ است مایه Ùخر Ùˆ مباهات این ملت؟ اینکه Øال Ú†Ù‡ هست؟ اینکه Ú†Ù‡ تاثیر شگرÙÛŒ گذاشته بر دنیا؟ اینکه رای داده در 12 Ùروردین؟ شاید اینکه تاریخی داشته Ú©Ù‡ اکنون هیچ از آن باقی نمانده؟! شاید این باشد.
آها… سولو من با تو مخالÙÙ…. برايت مي‌گويم چرا: به نظر من پيش قضاوت نيست. 12 Ùرودين با Ùيلمي Ú©Ù‡ هم نقدش در اينترنت هست، هم عکس‌هايش هم داستان‌اش قابل مقايسه نيست. ضمنا Ùيلمي Ú©Ù‡ اين همه جنگ دارد Ùˆ خط داستان‌اش مشخص است، Ú†Ù‡ اØتياجي به ديدن دارد؟ Ùقط اگر علاقه مند به ديدن صØنه‌هاي خون ريزي يا برهنگي باشيم ديدن Ùيلم در قضاوت ممکن است تاثير بگذارد.
پيش قضاوت بد است اما اين پيش قضاوت نيست. Ùيلمي است Ú©Ù‡ ساخته شده Ùˆ جزئيات‌اش را مي‌دانند.
چند سوال اگر بعد از خبر سازي Ùيلم ايراني‌ها شروع به اعتراض مي‌کردند آيا صداي آنها شنيده مي‌شد؟ آيا بايد صبر مي‌کردند Ú©Ù‡ همه در اين مملکت جهان سومي ببينند بعد اعتراض کنند؟ آيا واقعا اين با 12 بهمن قابل مقايسه است؟
من پسر اقاي طبايي هستم .اگر از اقاي قهرماني ادرسي داريد لطقا به ايميلم بÙرستيد