مرغ یک پا دارد – بی‌تردید!
در بØث‌ای طر٠به عقیده‌ای باور داشت. عقیده‌اش را دیگران نقد کردند،‌ باز هم عقیده‌اش را با رنگ دیگری بیان کرد. برای‌اش ثابت کردند Ú©Ù‡ پایه‌ی استدلال‌اش غلط است، مثال تجربی آوردند،‌ از روان‌شناسی آدم‌ها صØبت کردند اما مرغ هم‌چنان یک پا داشت!
من به شخصه از رو رÙتم. پاÙشاری‌ی بعضی‌ها بر Øر٠نادرست‌شان ستایش برانگیز است!
(Ùˆ یک نکته‌ی غم‌انگیز: تجربه نشان داده است آدم‌های متعصب Ú©Ù… Ùˆ بیش موÙق‌تر از آدم‌های بدون هیچ تعصب‌ای هستند. این ØرÙ‌ام را باید دقیق‌تر بگویم Ùˆ مثال بیاورم Ú©Ù‡ باÙت ادعای‌ام کجاست، اما به نظرم چنین چیزی می‌آید. Ú©Ù…ÛŒ پاÙشاری روی ØرÙ‌ای Ú©Ù‡ می‌زنی، Øتی اگر به نظرت خیلی هم درست یا عادلانه نیاید در نهایت به Ù†Ùع‌ات خواهد بود.)
24 thoughts on “مرغ یک پا دارد – بی‌تردید!”
(:> مرسی! Øتما روش Ùکر میکنم .
(تجربه‌ی Ú†Ù‡ کسی؟ Ú†Ù‡ Ù†Ùعی؟)
واقعن Øقیقت هم همینه . اینو واقعن Øسش کردم
جابه Ú©Ù‡ این وقتی ÙˆØ§Ø¶Ø ØªØ±Ù‡ Ú©Ù‡ طر٠مقابل هم کاملن بی تعصب باشه! موÙقیت متعصبین را Ù…ÛŒ Ú¯Ù….
چون اون Ùکر Ù…ÛŒ کنه Ú©Ù‡ طرÙØ´ هم ممکنه “ØÙ‚” داشته باشه!
maghzeshoon oono dorost tashkhis mide,masalan age esme range sefid siah bood,alan hamamoon behesh migoftin siah!nemidoonam mesalam dorost bood ya na,vali ye bar ke yeki az bachehaye sahmiye kam avord tooye bahse sokhanane! gohar bare ahmadinejad dar morede saghfe jamiat pazirie iran….!shooroo kard be khoondane khomeini ey emam!fek konam manzooresh in bood ma kaferim!…vali man fek kardam maghzesh gonjayesh nadare!albate vaghti terme bad savare mashine jadidesh shod say kardam gonjayeshe maghzamo ziadtar konam….:Dvali morghe maghze manam ye pa dare!:D
منم با پویا مواÙقم! Ù†Ùع Ú†Ù‡ کسی؟ اصلاً Ù†Ùع رو Ú†ÛŒ تعری٠می Ú©Ù†ÛŒ. یاد یه شعر اÙتادم : آن کس Ú©Ù‡ نداند Ùˆ نداند Ú©Ù‡ نداند در جهل مرکب ابد Ùˆ دهر بماند
به نظر من تعصب -روی هر چیزی- ÙˆØشتناک ترین چیز دنیاس!
be nazare man chizaye vahshatnak tari ham vojood dare,masalan khoon asham!:D
alan yadam oomad ke voldomortam vahshatnake!:D
مگه مرغاي شما دوتا پا داره؟ :))
آثا اسم اين جام امسال رو بايد بزارن جام مكاÙات الهي. هر تيمي كه با يه نتيجه Ø®ÙÙ† يكي ديگه رو مي بره بعدش خودش با همون نتيجه Ø®Ùت بار Øذ٠مي شه. ولي Øال كردم يكي از سه تيمي كه دوست داشتم اومدن Ùينال. Ùˆ جالب تر اين كه اوني اومد بالا كه Øتي اØتمال بالا اومدنش از دور اول رو هم نمي دادم. به هر Øال اميدوارم اسپانيا قهرمان بشه Ùˆ روي اين آلمانيا رو كم كنه. آمين
البته در اين مورد هم مرغ ما هم چنان يك پا دارد.
مرغ ما از جوجگی یک پا داشت!!
خب! Øالا باید بیاییم Ùˆ Ø´ÙاÙ‌سازی کنیم!
به روجا: هممم … !
به پویا: (من! شخصی!) (ØªÙˆØ¶ÛŒØ Ø¨ÛŒØ´â€ŒØªØ±: تجربه‌ی من چنین چیزی را نشان می‌دهد. به هر Øال Ùرضیه‌ی من است Ú©Ù‡ با وجود این‌که به طور دقیق بررسی‌اش نکرده‌ام اما تمایل دارم چنان باوری داشته باشم. منظورم از Ù†Ùع هم باید در «باÙت» ماجرا توصی٠شود. در باÙت‌های متÙاوت، Ù†Ùع‌ها متÙاوت خواهند بود. یک مثال‌اش اما در باÙت جامعه‌ی علمی است:‌ کس‌ای Ú©Ù‡ سال‌ها روی یک موضوع پاÙشاری کند در نهایت معروÙ‌تر از کس‌ای خواهد شد Ú©Ù‡ تعصب‌ای روی موضوع‌ای نداشته باشد.)
به سکوت شبانه: تجربه‌ی شما چه بوده است؟
به روزبه: دقیقا! به این جور شرایط می‌گویند طر٠مقابل زیادی nice برخورد کرده. و تا جایی که می‌دانم دنیا با «نایس»ها خیلی خوب تا نمی‌کند.
به رضوانه: !!!
به راØیل: تعصب را Ú†Ù‡ چیزی تعری٠می‌کنیم؟
به رضوانه:‌ بله، وجود دارند بی‌تردید!
به رضوانه: نه زیادم!
به بوگی: نه! مال ما Øدود یک Ùˆ نه دهم٠پا دارند.
به بوگی: آقا! نمی‌گذارند گزارش بنویسیم دیگر! واقعا عجب جام‌ای! من شاید از این تیتر «جام مکاÙات الهی»تان استÙاده کردم برای آن پست‌ای Ú©Ù‡ نخواهد آمد! خوش‌ام آمد ازش.
به بوگی: زمینه‌ی Ùعالیت مرغ شما چیست؟
به زهرا: پس در این مورد مشکل زیرساختاری است.
chon morde in hrfo mizani?!!!:D
به سولوژن!!!: به نظر٠من صØبت از « Ù†Ùع » بدون٠یک سیستم٠ارزش‌گذاری٠مورد٠تواÙق٠طرÙین٠بØØ« بی‌معنی است. شهرت مثلا منÙعت نیست مگر این Ú©Ù‡ این طور تعریÙ‌اش کنیم. رابطه‌اش با تعصب هم برای من بدیهی نیست.
منظورم مرغ اسپانيايم بود 🙂
به رضوانه: این شخص با آن شخص ربطی ندارند.
به پویا: Øر٠تو درست است اما چیزی خلا٠آن‌چه من Ú¯Ùته‌ام نیست. من تاکید کرده‌ام Ú©Ù‡ Ù†Ùع با توجه به باÙت تعری٠شود Ú©Ù‡ همین ØرÙ‌ای است Ú©Ù‡ می‌زنی.
به بوگی: اوه،‌ بله!!!
« باÙت » یعنی contextØŸ
به پویا: بله!
جناب سولوژن،
در بØØ« مربوط به اين پست يه نكته رو بايد در نظر بگيريم. آيا موضوع مورد بØØ« از جمله علوم تجربي بوده يا علوم انساني؟ به طور مثال در رياضيات عبارت 2=2 هميشه برقرار است Ùˆ اگر شخصي اصرار بورزد كه اين عبارت هميشه درست نيست بايد دليلي قاطع در Øد يك نظريه جديد ارائه نمايد در غير اين صورت اين شخص را نه متعصب كه شايد بي منطق بناميم. هرچند كه در بØØ« رياضي به شكل عام هم تجربه نشان داده كه نمي توان با قاطعيت در مورد يك اصل مبرهن Øر٠زد. مثال اين بØØ« رو مي تونيم در هندسه اقليدسي Ùˆ نااقليدسي ببينيم.
اما در مورد علوم انساني معمولا دوطر٠بØØ« از Øقوق مساوي برخوردارند. Øتي در بسياري از موارد راي اكثريت هم نمي تونه بر خطا بودن تÙكر شخص مقابل راي بده. در اين موارد معمولا بØØ« بيشتر تبادل نظره تا اثبات برتري يه نظر به نظر ديگر.
پس براي اثبات متعصب بودن يه Ù†Ùر در يه بØØ« اول بايد چهارچوب اون بØØ« رو مشخص كنيم بعد در اين مورد نظر بديم.
به جناب boogi:
منسوب به آقای Ernest Rutherford:
The only possible interpretation of any research whatever in the “social sciences” is: some do, some don’t.
اتÙاقن با اولین Ù†Ùری Ú©Ù‡ در میون گذاشتم دوست ٠اون بود، نظرش این بود Ú©Ù‡ من لوسم! نوشته بودم Ú©Ù‡
اینجا نوشتنم هم واسه این بود Ú©Ù‡ چندنÙر آدم بی طر٠که نه منو میشناسن نه اونو نظر بدن
بعدم کلن Ùهمیدم Ú©Ù‡ من بیخودی دارم موضوع رو پیچیده میکنم، خیلی ساده تر از این ØرÙاست
ØªØ±Ø¬ÛŒØ Ù…ÛŒØ¯Ù‡ بجای من با دوستاش باشه
ث ٠مسج ریسیود!
It might not be the insistence that makes the person successful. It might be that self confidence that causes the insistence and make the other side of the argument insecure.
ویلÙردو پاردو (یا بعضیا میگن پارتو)
20 Ù†Ùر Ú©Ù‡ روی عقیده شان مصرن Ùˆ به آن ایمان دارند را با 80 Ù†Ùر عادی برابر میداند Ùˆ همیشه همین 20 Ù†Ùر آن 80 Ù†Ùر را به دنبال خود Ù…ÛŒ آورند