X:=”300″ and others

X:=”300″ and others

وجود پدیده‌ی X در زمان ۰ (صفر) اعلام می‌شود.
اما پدیده‌ی X در زمان ۱۰ مشاهده‌پذیر می‌شود.
واکنش به آن از زمان ۰ آغاز می‌شود.
تقاضا برای تاخیر در واکنش پیش از مشاهده‌پذیری به چیزهای مختلفی (از کاهلی گرفته تا خیانت) تعبیر می‌شود.
تقاضا برای مشاهده در زمان Û±Û± با چشم‌پوشی یا مقاومت مواجه می‌شود: نیازی نیست! (شاید هم بدتر) (آمار: از Û±Û¸ نمونه، Û´ نمونه مایل به مشاهده بودند، Û² نمونه مخالف بودند، Û±Û² نمونه حتی پاسخ هم ندادند – Ùˆ بگذاریم من تفسیر نکنم Ùˆ هم‌بستگی‌ی متغیرها را نیز بیان نکنم).

هیچ چیزی این وسط مشاهده نشده است.
واکنش‌هایند که پراکنده می‌شوند.

پدیده‌ای شبیه به این در ۱۲ فروردین یک سال‌ای رخ داد. به خاطر دارم مردم دسته دسته نظر می‌دادند بدون این‌که مشاهده کرده باشند.
خیلی‌ها باور دارند که دستِ کم نتیجه‌ی انتخاب آن روز بهینه نبوده است.

عیب است؟! اجتناب ناپذیر است؟ قابل تغییر است؟
Û°.Û· – Û°.Û´ – Û°.Û¹

نباید ساده‌انگارانه چنین نوع رفتارهایی را نفی کنم. به‌تر آن است که ببینم:
-چرا چنین رفتارهایی رخ می‌دهد؟
-چرا این نوع رفتارها (Ú©Ù‡ اسم‌اش را شاید بتوان گذاشت “پیش‌قضاوت”) چندان مناسب نیست.

به هر حال زیر سوال‌بردن یک رفتار ساده‌تر از تحلیل آن است، و احتمالا کم فایده‌تر.
اما گاهی واکنش مخالف نشان‌دادن لازم است – چاشنی‌ی تندی برای بازگشت به متعالی. Ú©Ù… پیش آمده تحلیل‌ها به طور مستقیم تغییر اجتماعی ایجاد کنند. هدف‌ام تغییر اجتماعی است؟ بله!

7 thoughts on “X:=”300″ and others

  1. رای دادن که از کارهای مدنی این جماعته! دسته دسته آدم کشته شد و کسی فکر نکرد و اعتراضی نبود چون خدا به جای مردم فکر کرده بود و دستور داده بود!

  2. ای ول! این دقیقاً همون طرز توجیحته که خیلی جالبه. و مختص خودته.
    نمی دونم چطور یکی استدلال می کنه فیلم رو ندیده، نمی خواد هم ببینه، اما باهاش مخالفت می کنه، چون به نظرش منطقیه!

  3. من هم کاملا موافقم.

    در ضمن جناب پاپ یه رهنمودی هم بفرمایند در این زمینه که چرا ما با بعضی فیکشن های تاریخی مشکل داریم.

    البته بعضی ها معتقدند که کارهای مرحوم حاتمی مثل هزاردستان و حاجی واشنگتن هم از این دست هستند.

    اگر چنین باشد می توان گفت ما با بعضی فیکشن های تاریخی هم مشکل نداریم.

  4. خوشمان آمد!
    ای شیخ، یه نگاهی به ملتمان بینداز. چه از خود دارند؟ چه است مایه فخر و مباهات این ملت؟ اینکه حال چه هست؟ اینکه چه تاثیر شگرفی گذاشته بر دنیا؟ اینکه رای داده در 12 فروردین؟ شاید اینکه تاریخی داشته که اکنون هیچ از آن باقی نمانده؟! شاید این باشد.

  5. آها… سولو من با تو مخالفم. برايت مي‌گويم چرا: به نظر من پيش قضاوت نيست. 12 فرودين با فيلمي Ú©Ù‡ هم نقدش در اينترنت هست، هم عکس‌هايش هم داستان‌اش قابل مقايسه نيست. ضمنا فيلمي Ú©Ù‡ اين همه جنگ دارد Ùˆ خط داستان‌اش مشخص است، Ú†Ù‡ احتياجي به ديدن دارد؟ فقط اگر علاقه مند به ديدن صحنه‌هاي خون ريزي يا برهنگي باشيم ديدن فيلم در قضاوت ممکن است تاثير بگذارد.

    پيش قضاوت بد است اما اين پيش قضاوت نيست. فيلمي است که ساخته شده و جزئيات‌اش را مي‌دانند.

    چند سوال اگر بعد از خبر سازي فيلم ايراني‌ها شروع به اعتراض مي‌کردند آيا صداي آنها شنيده مي‌شد؟ آيا بايد صبر مي‌کردند که همه در اين مملکت جهان سومي ببينند بعد اعتراض کنند؟ آيا واقعا اين با 12 بهمن قابل مقايسه است؟

  6. من پسر اقاي طبايي هستم .اگر از اقاي قهرماني ادرسي داريد لطقا به ايميلم بفرستيد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *