نکنید این‌کارها را با خودتان

نکنید این‌کارها را با خودتان

های ملت،
پروردگار نمی‌پذیره که این بی‌ناموسی‌ها صورت پذیره!

21 thoughts on “نکنید این‌کارها را با خودتان

  1. شما مسئله دختر آفتاب را مطرح میکنید اصولا بی ناموسی را خودتان دامن می زنید .
    از شوخی گذشته پروردگار بسیار چیز ها را بر نمیتابد که ما انجام میدهیم .
    هیچ ربطی هم به بی ناموسی ندارد .
    اما چون بعضی چیز ها از بعضی چیز ها جالب ترند اساسا خداوند باید آنها را بیشتر بر نتابد . شاید .واقعا . البته . چرا که نه !!!! مسئله اساسا همین است .

  2. من به يه چيزي شک دارم. اين ماجرا به همون ماجرا مربوطه که «يک وقت يک طور نشه که يکي از در بيايه بگويه چه‌طور شد»؟

  3. آقا چرا تهمت مي زنيد؟ مي دونيد كه تهمت زدن از هر كار ديگري نزد خدا بدتره.

  4. chon nemidoonam manzooretoon chie!ki bi namoosi karde?chikar karde…bahse siasie,farhangie?ya bahse kolie!koli bazi:D
    oon ghesmatayisho ke fahmidam javab midam…
    های ملت،
    chie?:D : javab
    پروردگار نمی‌پذیره که این بی‌ناموسی‌ها صورت پذیره!
    khoda ham mese mamane mane,hichio nemipazire,vali dar morede bi namoosi e emal shode ke sologeno narahat karde…manam ba khoda movafegham:d:D:p

  5. فکر نکنما… نپذیرفتن الهی = عدم وجود

  6. به روجا: بی‌ناموسی که به این چیزها نیست خواهر من!

    به علیرضا: مطمئن نیستم ماجرای در بیایه و غیره چیه، اما ممکن است!

    به بوگی: ما فقط گفتیم پروردگار Ú†Ù‡ می‌خواهد Ùˆ Ú†Ù‡ نمی‌خواهد – بقیه‌اش با امت است!

    به رضوانه:‌ آفرین!

    به MVB: مرا یاد این بحث انداخت که آیا «شر» وجود دارد یا ندارد.

  7. شر البته که وجود دارد جانم ! در وجود همین منو شما .
    البته در مورد ذاتی بودنش شک دارم .
    هر چه هست جانم آخر مطلب این نست که هر چه را برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند .
    معیار کوچکی برای شر و آزار نرساندن . و بسیار قابل فهم . بعضی وقت ها هم میبینی مثلا همین سولوژن خودمان آنچه برای خود میپسندد از جمله وب لاگش برای دیگران هم میپسندد . یعنی نمودار حرکت از ربع منفی به ربع مثبت وارد شده و در حال صعود است . امید ست نمودار حرکتی من هم در یک چهارم مثبت باشد .

  8. من نمی دونم چرا اینقدر کامنت داری تو((: اونم وقتی Ú©Ù‡ چیزی نوشتی Ú©Ù‡ کسی سر در میاره…

    رامین از وسط جنگل این را می نویسد.

  9. man az tarkibe dokhtarake shaneye aftab kheili khosham oomade
    hamash too zehnam mige yeki
    dokhtarake shaneye aftab(*n)
    bad hamoon yeki mige
    pesrake kakol zari:(

  10. man ye pishnahad daram
    shayadam ye khahesh chon kheliha momkene nadonan!!
    baraye zede khaterat ye tozih bezar….

  11. آقا اين جام رو بايد درش رو گل گرفت. اون از پرتقال و اونم از هلند. البته بايد بگم حيف از هلند. با اين اوصاف فكر كنم تركيه قهرمان بشه. البته شانس آورديم كه مثلن مالديو تو اين جام نيست وگرنه با اين نتايج عجيب غريب مالديو قهرمان مي شد.
    در مورد خير و شر هم هيچ نظري ندارم. اما در اين مورد كه گفتي پروردگار چه مي خواهد و چه نمي خواهد بايد بگم آقا چرا داري مثل آخوندا حرف مي زني؟ نكنه تو سرزمين كفار حوزه علميه راه انداختن :))

  12. به روجا: منظورم همان ذاتِ شر است بیش‌تر. آیا شر تنها نبود خیر است یا این‌که هویت‌ای مستقل از خود دارد. بگذریم که سوال مهم‌تر این است که آیا اصلا خیر نیز معنایی جهان‌شمول و در ذات دارد یا خیر؟

    به رامین: مقطعی است!

    به شیما: پیش‌ترها چند بار توضیح داده بودم. آیا بخش بخشِ درباره‌ی من (بالای صفحه) را خوانده‌اید؟
    https://weblog.sologen.net/?page_id=2

    به بوگی: قربان! به آن قضیه هم می‌رسیم اگر بگذارند! (:

  13. روده درازی میشه اما من فکر میکنم که خیر و شر ذاتا وجود دارند . و یکی نبود دیگری نیست ما به هرادم PH خنثی که نمیگیم آدم خوب .
    به کسی Ú©Ù‡ آزار میرساند میگیم بد به کسی Ú©Ù‡ خیر میرساند میگیم خوب به به کارگیری کلمه خیر در جمله ها دقت کنید…. گاهی اوقات چیزی ساده تر این برای بیان معانیتان پیدا نمیکنید . به شرطی Ú©Ù‡ دو طرف این گونه گقتگو را پذیرفته باشند . اسا سا گزاره های منطقی ابزراند ( به نظر من البته ) چیزی Ú©Ù‡ معنا دارد از ذات آدم برمیخیزد Ùˆ ما در جمله به آن لباس میدهیم .. لباس منطق لباس عشق لباس نفرت …..

  14. زیرا از برقراری ارتباط ناگزیریم … Ú†Ù‡ خوب بود همه ذهن هم را میخواندیم بدون اینکه حرفی زده باشیم . فکر کنم حضرت سولوژن هم در این وب لاگ همچین چیزی گفته بودند .. نمی دانم .. اما به هر حال حال Ú©Ù‡ نمیتوانیم ذهن بخوانیم از ایما Ùˆ اشاره Ú©Ù‡ همان زبان Ùˆ جمله در زبان است استفاده میکنیم .

  15. عادت کرده ایم وگرنه چه نیازی به اثبات هر چیزی وجود دارد . ؟
    .

  16. روجای عزیز، متشکرم از نظرت. چیزی که من نمی‌دانم این است که آیا خیر و شر ذات مستقل از کلمات، آدم‌ها و ارتباط روی‌دادها دارند یا خیر. موافق‌ام که ما وقتی در جمله‌ای از خیر یا شر صحبت می‌کنیم به چیزهایی اشاره می‌کنیم که کم و بیش معنای‌شان را می‌فهمیم. مشکل این است که آیا واقعا به چیزی داریم داریم اشاره می‌کنیم یا این‌که مثلا تنها مجموعه‌ای از توصیف‌ها و نسبت‌ها را زیر نامِ خیر یا شر قرار داده‌ایم.

    به رضوانه: مشخص است! (:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *